Cu sau fără taxe protecționiste, succesul mărcilor chinezești în Europa începe să devină tot mai evident. După aparițiile mașinilor MG și BYD, vânzările grupului Chery își fac loc printre mașinile actuale prin marca Omoda.

Cu ce vine Chery Omoda 5 în Europa


Omoda 5 este un SUV de 4,40 metri lungime, cu o caroserie de tip coupe, cu motor cu combustie (1.6 litri, 187 CP), cu cutie cu dublu ambreiaj, având un preț mic pentru acest segment, apropiindu-se de prețul Dacia Duster, respectiv 22.900 de euro.

Alte două versiuni de motorizare, una mild-hybrid și una electrică, vor fi lansate în acest an, simultan cu intrarea pe noi piețe.

Omoda 5 electric va avea o baterie de 61 kWh, cu o autonomie rezonabilă, de 430 km, bazându-se pe un motor de 204 CP, care îi permite o accelerație de 7,6 secunde de la 0 la 100 km/h.

Prețul acestui model electric ar putea să fie influențat de noile tarife vamale, care pentru grupul Chery sunt de 20%.

Chinezii au semnat un acord de preluare a fabricii din Barcelona pe care a deținut-o Nissan și în care era produs cândva pickup-ul Navara.

Producția este estimată să înceapă chiar în acest an, dacă investițiile în modernizarea liniilor vor fi încheiate la timp.

Alte modele, cu motorizări hibrid și electrice, au fost anunțate de companie, toate aparținând segmentelor de SUV-uri:

Omoda 3 în B-SUV, acolo unde se află Duster, Ford Puma sau Nissan Juke,

Omoda 7 în segmentul C-SUV

Omoda 9 în segmentul superior, unde concurența este deja mult mai redusă pe zona de prețuri accesibile.