Universitatea Maritimă din Constanța beneficiază acum de cel mai avansat simulator de Poziționare Dinamică (Dynamic Positioning) din sud-estul Europei, care poate furniza cursuri de DP Simulator, Induction, Refresher și Maintenance.
Simulatorul a fost actualizat cu cea mai recentă versiune a software-ului Kongsberg, K-Pos, 8.4.
Centrul Internațional de Training DP al UMC este acreditat de Nautical Institute din Londra, Marea Britanie, care este singura organizație de acreditare globală în domeniul Poziționării Dinamice (DP).
Instructorii UMC sunt comandanți de navă cu licență DP, cu o vastă experiență pe nave și platforme de foraj din industria offshore. De asemenea, acești instructori sunt acreditați de către Nautical Institute.
Cei care beneficiază de instruirea oferită în cadrul Centrului de Training DP (ofițeri de punte, de mașină și electricieni) provin în proporție de 80% din străinătate, inclusiv din Bulgaria, Ucraina, Turcia, Grecia, Israel, Suedia, Italia etc. Aceștia învață abilitățile necesare pentru a opera nave cu DP în mod sigur la cel mai înalt nivel de profesionalism.
Interesul pentru specializarea în operarea navelor cu DP este foarte mare, deoarece nivelul salariilor este motivant, variind între 300 și 800 de euro net pe zi, în funcție de experiență și tipul navei pe care lucrează.
Noul simulator poate recrea scenarii realiste pentru diverse operațiuni offshore în industria petrolului și gazului, precum și în parcurile eoliene, cum ar fi: aprovizionarea platformelor, montarea conductelor sau cablurilor pe fundul mării, operațiuni subacvatice cu vehicule subacvatice cu telecomandă (ROV), foraj marin la adâncime mare, instalarea turbinelor eoliene offshore și construcții marine offshore.
Navele care operează offshore, care nu demult erau controlate manual, sunt acum mult mai sigure și eficiente datorită noului sistem revoluționar de Poziționare Dinamică, controlat de computere. Cu toate acestea, în viitor, următorul pas va fi către navele autonome, care vor fi operate de la distanță, fără a avea echipaj uman la bord.