Ministrul Energiei a fost întrebat duminică, la Prima News, despre situaţia facturilor de la Hidroelectrica şi când va fi remediată această situaţie.
„Hidroelectrica nu a fost niciodată o companie furnizoare. Ea nu a emis facturi, nu a avut niciun sistem pregătit, în vârful crizii energetice i s-a dat acest mandat, tocmai pentru că era o problemă în sistem. Şi a venit cu acele preţuri mai mici şi a pus presiune şi pe ceilalţi furnizori să scadă preţurile şi să furnizeze un serviciu corect pentru români. De aceea, într-un fel, îi înţeleg omeneşte că în decurs de un an să fii de la zero la cel mai mare furnizor de energie electrică din România, nu e un proces simplu. Acolo există o nouă conducere acum la Hidroelectrică, cred că de o săptămână, maxim două, şi a fost una dintre solicitările mele către această nouă conducere, către noul directorat, puneţi ordine în zona de furnizare.
Mi-au promis că în maxim trei luni de zile vin la zi şi îşi pun toate sistemele informatice la punct, astfel încât românii şi consumatori casnici, şi consumatori non casnici să aibă lucrurile în bună regulă”, a afirmat Sebastian Burduja.
El a explicat şi motivul pentru care în criza energetică au fost înregistrate facturi greşite.
„În criza energetică au fost facturi greşite, cu zero-uri în plus, tocmai pentru că atunci guvernul a intervenit destul de mult în piaţă, au fost cred şapte ordonanţe de urgenţă şi legile de aprobare a lor în Parlamentul României, cu amendamente aferente, cu noi categorii de beneficiari şi atunci piaţa a fost bulversată. Furnizorii au nevoie de trei, patru luni de cât ori se schimbă această schemă de plafonare – compensare şi este un argument în plus pentru a menţine schemă aşa cum este ea, pentru a nu mai avea aceste deregleri pe lanţ”, a declarat ministrul Energiei.