Potrivit ISMB, cele mai multe școli au ales să organizeze programul Școala Altfel în octombrie și decembrie 2024.
Conform structurii anului școlar, Școala Altfel și Săptămâna Verde se desfășoară până pe 30 mai 2025, fiecare pe durata a 5 zile consecutive, la alegerea unităților de învățământ. Cele două programe trebuie planificate în module diferite.

Structura anului școlar 2024-2025 pe scurt
Intervale de cursuri:
- de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
- de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
- de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;
- de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;
- de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;
Intervale de vacanță:
- de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
- de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
- o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie — 2 martie 2025;
- de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
- de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Peste 900 de profesori și directori propun eliminarea unuia dintre programele Școala Altfel sau Săptămâna Verde, potrivit studiului „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”. Raportul, publicat pe 31 decembrie de CNPEE, nu a fost promovat de Ministerul Educației.
Ce sunt Școala Altfel și Săptămâna Verde

Programele Școala Altfel și Săptămâna Verde permit școlilor să își aleagă atât perioada de desfășurare (câte 5 zile consecutive), cât și activitățile.
Școala Altfel, introdus în 2016, completează procesul de învățare, având ca scop dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale ale elevilor.
Cadrele didactice sunt responsabile de proiectarea, testarea și evaluarea unor metode eficiente pentru aceste obiective, încurajând creativitatea și îmbinarea teoriei cu aplicațiile practice. Programul trebuie analizat la nivelul fiecărei școli pentru a-i evalua eficiența.