PayPal își extinde prezența în zona plăților ditecte în magazine în SUA prin integrarea cardului său de debit cu Apple Pay, în încercarea de a concura direct cu companiile de tehnologie și instituțiile bancare.
Deși PayPal a dominat mult timp plățile online și tranzacțiile peer-to-peer prin aplicația sa Venmo, nu a încurajat utilizatorii să folosească produsele sale în achiziții fizice.
Un nou șef, o nouă strategie
Această mișcare de a capta o parte din cumpărăturile fizice în magazine, cafenele și restaurante face parte dintr-o strategie ambițioasă de redresare condusă de noul CEO al companiei Alex Chriss.
„Comerțul electronic a fost, evident, una dintre cele mai rapide domenii de creștere în care oamenii își cheltuie banii… dar nu este totul. Acum, consumatorii pot folosi PayPal pentru fiecare achiziție, oriunde, în orice moment”, a declarat Chriss.
PayPal va oferi și posibilitatea returnării către clienți a unui procent de 5% din valoarea anumitor produse achiziționate și recompense suplimentare de la branduri precum DoorDash și Sephora.
Valoarea plăților cu carduri de debit a crescut semnificativ în ultimii ani în SUA, ajungând la 4,55 trilioane de dolari în 2021, față de 2,47 trilioane de dolari în 2015, conform datelor recente ale Rezervei Federale din SUA.
PayPal și Apple Pay
Potrivit lui Chriss, consumatorii devin tot mai atenți la cheltuieli și se îndreaptă către utilizarea cardurilor de debit, care le permit să își mențină limitele de cheltuieli.
PayPal va permite, de asemenea, clienților să utilizeze carduri de debit cu Apple Pay, profitând de portofelele mobile și opțiunile de plată prin „tap to pay”.
Deși PayPal s-a bucurat de mult timp de avantajul de a fi un pionier în afaceri, concurența în creștere din partea Apple și Google a redus cota sa pe piața plăților mobile.
Ca parte a acestei strategii, compania face cea mai mare investiție de marketing din istoria sa pentru a promova utilizarea PayPal în tranzacțiile fizice.
Chriss a numit 2024 „un an de tranziție” pentru PayPal și a promis să crească veniturile dincolo de volumul tranzacțiilor.
În ianuarie, PayPal a lansat produse bazate pe inteligență artificială și o funcție de checkout cu un singur clic.