E aglomerație pe Dunăre, cu zeci de nave care așteaptă să intre în România dinspre porturile din Ucraina. Chiar dacă pe alocuri traficul se desfășoară greoi, activitatea de export de cereale continuă într-un ritm susţinut, în pofida atacurilor lansate de ruși asupra unor instalații portuare din Ucraina, aproape de malul românesc al Dunării.
Navele stau bară la bară și așteaptă să fie coordonate de piloții de la Administrația Fluvială a Dunării de Jos.
Aglomerația înseamnă și venituri mai mari pentru administrațiile în cauză.
Timp de două zile, nicio navă nu mai intră pe brațul Sulina până când nu ies din țară convoiul de la Tulcea și cele 18 nave ghidate din zona Galați – Reni – Ismail.
Vezi și Canalele Chilia și Bâstroe deschise pentru grâul ucrainean / Rusia vrea să verifice navele
În portul Sulina, pe Marea Neagră, sunt peste 70 de nave care așteaptă să intre către porturile Reni și Ismail.
Dunărea e acum unica posibilitate a Ucrainei de a-și exporta cerealele, după ce Rusia a instituit, practic, o blocadă în Marea Neagră, retragându-se din acordul ONU care permitea trecerea navelor cu grâne. Rușii au atacat de două ori – în mai puțin de două săptămâni – instalații portuare din Ucraina – la Reni – pe 24 iulie – și la Izmail, pe 2 august.
Atacurile lansate de ruși au distrus parțial instalații portuare ucrainene de la Dunăre – cruciale pentru exportul de cereale. Președintele Volodimir Zelenski acuză Rusia că vrea să declanșeze o catastrofă alimentară mondială.
În cel mai recent atac au fost distruse 40.000 de tone de grâne, care urmau să fie exportate în China, Israel și Africa.