”Vola.ro, cea mai mare platformă online de rezervări bilete de avion din România, raportează dublarea afacerilor în anul 2022 comparativ cu 2021 şi o creştere a numărului tranzacţiilor intermediate de la 73 de milioane de euro în anul ce s-a încheiat, la puţin peste 40 de milioane de euro în anul 2021. Românii au depăşit incertitudinile legate de călătorii din perioada pandemică şi cumpărat în anul 2022 cu 41% mai multe bilete de avion decât în 2021 folosind platforma Vola.ro”, anunţă compania.

Biletele de avion s-au scumpit în medie cu 10-15% în anul 2022

Preţul biletelor de avion a crescut în medie cu 10-15% în anul 2022, procent care a variat în funcţie de evoluţia cererii pentru anumite destinaţii, dar şi de flexibilitatea companiilor aeriene de a deschide noi rute.

”Această creştere nu a afectat în mod negativ intenţia de a călători a românilor, cele mai solicitate destinaţii fiind în continuare marile oraşe europene şi totodată oraşele unde se află mari comunităţi de români. Londra, Roma, Milano, Madrid, Barcelona, Berlin, Paris, rămân cele mai căutate destinaţii pentru români iar preţul mediu al anului trecut s-a situat undeva între 115 – 145 euro / biletul de avion”, mai arată compania.

Potrivit Vola.ro, există în momentul de faţă un trend al zborurilor combinate, ale căror avantaje sunt preţurile mai mici, orele de decolare mai bune pentru pasageri şi escale de scurtă durată. Conform datelor companiei, în 2022, aproape 40% dintre itinerarii au fost formate din zboruri cu două sau mai multe companii aeriene diferite.

“Ultimii 3 ani au însemnat un rollercoaster pentru toate business-urile din turism. Până în 2020 eforturile noastre s-au concentrat pe dezvoltarea produsului online, pe dezvoltarea motorului de căutare şi a interfeţei cu care interacţionează clienţii. Pandemia ne-a învăţaţ să fim aproape de clienţii noştri şi astfel am deschis primele noastre birouri fizice, în aeroporturile Henri Coandă din Bucureşti în 2022 şi George Enescu din Bacău în 2023, în încercarea de a le oferi un ajutor rapid clienţilor Vola. Planul Vola.ro este să deschidă şi alte birouri în următoarea perioadă şi să continue dezvoltarea produselor proprii”, a declarat Claudia Tocilă, director de marketing Vola.ro.