”515 solicitanţi s-au înscris în etapa a doua a Programului Iluminat Public 2022 Administraţia Fondului pentru Mediu a lansat în data de 30 decembrie 2022, cea de-a doua sesiune de înscriere a solicitanţilor unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu în cadrul Programului Iluminat Public. Într-o săptămână de la lansare, bugetul alocat a fost rezervat integral”, anunţă AFM.

”Faptul că bugetele alocate pentru cele două ediţii ale programului au fost epuizate într-un timp atât de scurt, ne confirmă încă o dată faptul că există un interes deosebit de mare din partea unităţilor administrativ-teritoriale. Acest program reprezintă un sprijin pentru comunele, oraşele şi municipiile din România care doresc să-şi modernizeze sistemele de iluminat public, întrucât proiectul de ghid prevede o finanţare de până la 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie. Aceste îmbunătăţiri se vor reflecta în optimizarea consumului de energie şi, implicit, în reducerea facturilor la utilităţi, precum şi în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră” a declarat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Laurenţiu Adrian Neculaescu.

Potrivit AFM, finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează: pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum 1.000.000 lei; pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum 2.000.000 lei; pentru oraşe – maximum 3.000.000 lei; pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50.000.000 lei; pentru municipii de rang I – maximum 6.000.000 lei; pentru municipii de rang II – maximum 5.000.000 lei”.

”Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi”, mai precizează AFM.