Sursă foto: telegrafonline.ro

Este gata o nouă stație pentru tratarea apelor uzate colectate de la nave în Portul Constanța, care reprezintă ultima etapă a proiectului “Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT”. Această stație a fost amplasată pe o platformă nou creată în cadrul proiectului menționat.

Proiectul “Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT” a fost susținut financiar prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).

Bugetul total al proiectului a fost de 15,03 milioane euro, din care 85% au provenit din finanțarea CEF, iar 15% au fost contribuția din bugetul de stat.

În cadrul acestui proiect au fost realizate următoarele acțiuni:

a. Modernizarea infrastructurii portului Constanța prin extinderea în aliniament a cheului de acostare existent al Danei DA2, cu o lungime de 130 de metri. De asemenea, a fost creată o platformă în spatele noului front de acostare, cu o suprafață de 4.370 de metri pătrați. Această platformă a fost echipată cu utilități necesare pentru procesele tehnologice ale navelor tehnice.

b. Pe platforma nou creată au fost instalate echipamente și utilități, inclusiv o instalație de tratare a apelor uzate colectate de la nave, cu scopul separării și tratării acestor ape uzate.

c. Îmbunătățirea accesului maritim în Portul Constanța prin modernizarea sistemului de semnalizare al bazinelor portuare și al căilor navigabile.

d. Modernizarea flotei de nave tehnice a Portului Constanța prin achiziționarea unei nave tanc autopropulsate multifuncționale cu o capacitate de încărcare de 500 de tone (500 TDW). Nava multifuncțională Nereus are o viteză de 11 noduri și poate prelua deșeuri petroliere și ape uzate de la navele aflate în porturile maritime românești și în apropierea lor.

Florin Vizan, directorul general al CN APM SA, a declarat că proiectul PROTECT a avut ca rezultat îmbunătățirea accesului maritim în Portul Constanța prin modernizarea sistemului de semnalizare. Acest proiect a fost necesar pentru a îndeplini obligațiile CN APM de a furniza facilități privind infrastructura, mediul și siguranța navigației.

Protecția mediului în domeniul transporturilor a fost o prioritate pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar ministrul Sorin Grindeanu a sprijinit implementarea acestui proiect în Portul Constanța, având un impact semnificativ asupra siguranței navigației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.