Românii fac cumpărături online în valoare de 8,5 miliarde de euro în 2025, în creștere cu 10% față de 2024, când valoarea a fost de 7,7 miliarde de euro, arată compania de consultanță iSense Solutions.

Cele mai populare categorii rămân îmbrăcămintea și încălțămintea (93%) și IT&C, electronice, electrocasnice (92%), reflectând preferința românilor pentru produse funcționale și lifestyle.

Pentru ediția din 2025 a Black Friday, aproximativ două treimi dintre consumatori sunt pregătiți să profite de reduceri.

Două treimi dintre români vor să cumpere ceva

Intenția de cumpărare a crescut ușor față de anul trecut, de la 57% în 2024 la 65% în 2025. Cei mai entuziaști cumpărători sunt tinerii între 18 și 25 de ani (79%) și cei între 36 și 45 de ani (75%), în timp ce persoanele peste 55 de ani sunt mai puțin implicate în acest eveniment.

Magazinele online sunt preferate pentru cumpărături, 86% dintre cei care intenționează să cumpere aleg platformele digitale, față de 40% care merg în magazinele fizice.

Gadgeturile, pe primul loc

Cele mai dorite produse sunt IT&C, electronice și electrocasnice (67%), urmate de îmbrăcăminte și încălțăminte (56%).

Bărbații se concentrează mai mult pe IT&C și electrocasnice (76%), iar aceste categorii au înregistrat o creștere față de anul trecut, când 58% planificau achiziții IT&C și 39% îmbrăcăminte și încălțăminte.

Bărbații cheltuie mai mult

Bugetul mediu alocat pentru cumpărături de Black Friday este de aproximativ 1.800 lei, bărbații planificând să cheltuiască mai mult (2.200 lei) decât femeile (1.400 lei).

În privința modalităților de plată, 60% dintre consumatori optează pentru plata integrală din fonduri proprii (cash sau card de debit), 32% folosesc cardul de credit sau cardul de cumpărături, iar 16% aleg plata în rate, opțiune mai populară în rândul bărbaților (21%) și mai puțin frecventă pentru persoanele peste 55 de ani (6%).

Ne sofisticăm

„Românii devin din ce în ce mai sofisticați în felul în care cumpără online. Ei caută nu doar prețuri bune, ci și o experiență completă, de la transparența ofertelor până la livrarea rapidă și sigură. Aplicațiile de livrare și opțiunile de plată flexibile fac parte din această transformare, influențând întreg ecosistemul de eCommerce”, a declarat Andrei Cânda, directorul general al iSense Solutions.

În paralel, aplicațiile de livrare devin tot mai populare. În 2025, 68% dintre respondenți au folosit astfel de aplicații, în creștere față de 57% în 2024.

Studiu pe 523 oameni

Studiul a fost realizat online în septembrie 2025 pe un eșantion de 523 de respondenți din mediul urban, utilizatori de internet, cu vârsta peste 18 ani. Eroarea maximă este de ±4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

Și hoții au Black Friday

Nu doar comercianții au însă Black Friday, ci și infractorii. Aplicația Revolut a prezentat o serie de recomandări pentru consumatori astfel încât aceștia să nu ia țeapă.