Retailerul francez Carrefour face demersuri concrete pentru vânzarea operațiunilor sale din România, în cadrul unui plan mai amplu de dezinvestire la nivel internațional, informează Profit.ro.
Carrefour analizează vânzarea magazinelor din România, după ce anterior doar studiase o eventuală retragere de pe piața locală.
Carrefour „a decis să-și vândă magazinele din România. Banca de investiții a BNP Paribas a fost angajată drept consultant pentru acest proiect așteptat cu nerăbdare de piață de câteva luni”, anunță presa franceză.
Retailerul francez a angajat banca de investiții BNP Paribas pentru a evalua apetitul potențialilor cumpărători și pentru a consilia procesul de vânzare.
Aceasta face parte dintr-o serie de proiecte de dezinvestire derulate de grupul condus de Alexandre Bompard, care include și exit-ul din Argentina și Polonia.
În Italia, Carrefour și-a vândut recent rețeaua de 1.200 de magazine către New-Princes Group.
În Polonia, grupul a mandatat JP Morgan să gestioneze vânzarea a aproape 760 de magazine, iar Deutsche Bank sprijină procesul similar din Argentina.
Pe piața românească, Carrefour a raportat vânzări de aproximativ 2,3 miliarde de euro după primele nouă luni, în creștere cu 1,9% față de aceeași perioadă din 2024.
Totuși, avansul s-a încetinit în trimestrul al treilea, pe fondul măsurilor de austeritate care au afectat încrederea consumatorilor.
La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine: 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
România este a patra mare piață europeană pentru Carrefour, după Franța, Spania și Belgia, ca urmare a vânzării operațiunilor din Italia.
La nivel de grup, Carrefour a raportat vânzări consolidate de 22,6 miliarde de euro în al treilea trimestru, în creștere cu 2,1% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, iar după primele nouă luni, vânzările au urcat cu 3,3%, la 67,2 miliarde de euro.





