Stellantis, în parteneriat cu Saft, filială a TotalEnergies, a început testele rutiere ale unui prototip Peugeot E-3008 echipat cu tehnologia IBIS — un sistem integrat de stocare și conversie electrică dezvoltat în cadrul unui proiect francez de cercetare colaborativă.
Tehnologia IBIS reconfigurează arhitectura sistemului de propulsie electric prin integrarea funcțiilor de invertor și încărcător direct în baterie, indiferent de compoziția chimică sau de aplicație. Această abordare permite generarea de curent alternativ (CA) și curent continuu (CC), acționarea directă a vehiculului, alimentarea rețelei de 12V și a sistemelor auxiliare, precum și schimbul de energie cu rețeaua electrică.
Potrivit datelor preliminare, această arhitectură aduce o creștere de până la 10% a eficienței energetice (ciclu WLTC) și un câștig de putere de 15% (172 kW față de 150 kW), fără modificarea dimensiunii bateriei. În plus, se reduce greutatea vehiculului cu aproximativ 40 kg și se eliberează până la 17 litri de volum, contribuind la o aerodinamică mai bună și o flexibilitate crescută în design.
Vezi și Grupul auto Stellantis investeşte 103 milioane de euro în Ungaria
Proiectul IBIS este coordonat de Stellantis și reunește 25 de ingineri și cercetători de la parteneri industriali și instituții academice de top din Franța, inclusiv CNRS, Universitatea Paris-Saclay și Institutul Lafayette. Faza a doua a proiectului a început în iunie 2025, cu sprijin guvernamental prin programul Franța 2030.
Testele în trafic real ar putea deschide calea pentru integrarea tehnologiei IBIS în vehiculele de serie Stellantis până la finalul deceniului.