În 2022, Renault a ocupat locul doi în topul mărcilor de import înmatriculate în România, cu 11.672 de vehicule. Francezii au acoperit o cotă de piață de 8,1%, în urcare cu 0,8 puncte procentuale faţă de 2021. Piața auto autohtonă a crescut anul trecut cu 3,7%.
Renault a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 versus 29% în 2021. La această evoluţie a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric şi continuarea poveştii de succes Arkana, model lansat în 2021.
Principalele modele Renault înmatriculate sunt:
Renault Clio (2.418 unităţi), Renault Megane Sedan (1.999 unităţi) şi Renault Captur (1.534 unităţi).
Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaşte un succes remarcabil şi în România, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault.
Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unităţi (3,8% cotă de piaţă, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric şi 19 Kangoo Z.E.
Vezi și Cumpărarea unei mașini electrice rulate: cele mai importante lucruri de luat în considerare
În zona de vehicule electrificate, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 2.379 de unităţi, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid şi Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid şi Mild Hybrid) şi 270 Clio E-Tech Hybrid.
În sectorul vehiculelor utilitare, Renault înregistrează cea mai mare creştere în cota de piaţă cu +10,9 puncte faţă de anul precedent, respectiv 22,9% în 2022 vs. 12% în 2021, situându-se pe locul 2, cu 3.327 de unităţi. Gama de vehicule utilitare uşoare Renault a fost completată anul trecut şi numără 4 modele, cu o varietate de caroserii şi adaptări: Express, Kangoo, Trafic şi Master.
Platforma de E-commerce vânzari.renault.ro a înregistrat 1.700 de vehicule comandate în 2022 faţă de 550 în 2021, cea mai bună performanţă de la crearea acesteia în urmă cu patru ani, menţionează compania, citând datele DRPCIV.
La nivel global, producătorul auto francez Renault a anunţat marţi că vânzările brandului său principal au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unităţi, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, transmite Reuters.
Grupul Renault, care a avut o evoluţie mai slabă decât a celor mai mulţi rivali în timpul crizei provocate de COVID-19 şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, este în mijlocul unui plan de redresare, menit să majoreze profiturile.
În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unităţi, un avans de 12% faţă de 2021.
Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.
Vezi și La Paris, oficialii Dacia anunță o modernizare a electricei Dacia Spring
Separat, într-un comunicat remis AGERPRES, compania a informat că din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unităţi au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanţei puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%).