Publicat: Sat, Jul 25th, 2015

Combinațiile de vitamine cele mai potrivite pentru sănătatea tenului

Un ten îngrijit și hrănit se cunoaște la o simplă privire. Chiar dacă acordăm o atenție sporită îngrijirii tenului mai ales în sezonul cald, tenul nostru are nevoie de atenție pe tot parcursul anului. Iar o cremă de hrănire, fie ea de zi sau de noapte, nu este suficientă pentru necesitățile pe care le are pielea pentru a face față factorilor externi. Oana Scarlat, manager al Tulip Beauty&SPA Rituals din cadrul hotelului Vega din staţiunea Mamaia ne sfătuiește cum putem interveni extern asupra tenului nostru folosind vitamine concetrate.

Spe­cialiștii recomandă să alegi, pe lângă crema de zi obișnuită, un ser îmbogățit cu o singură vitamină, în funcție de ne­ce­si­tățile tenului tău. Iar acest lucru poate fi recomandat de specialiști. În ordine alfabetică, prima dintre vitaminele cele mai potrivite pentru ten este vitamina A, pe care o regăsim sub forma de retinol care are rolul de a repara tot ceea ce găsește “în calea sa”. De asemenea, are efectul de a controla acneea și întări epiderma, reduce producția de sebum, iar în urma tratamentului obțineți o piele strălucitoare și tonifiantă. Dacă ai riduri sau linii fine cauzate de expunerea la soare, retinolul le poate face să dispară. Retinoizii sunt cunoscuți pentru proprietățile lor de a preveni și trata pierderile de colagen din țesuturi. Trebuie știut faptul că expunerile la razele UV duc la diminuarea colagenului de tip I și III în 24 de ore. Primele semne că în organism există un deficit de vitamina A este pielea foarte uscată, pigmentația, apariția prematură a ridurilor. Pe lângă vitamina pură cu care putem interveni extern asupra tenului acest nutrient se găsește în alimente precum albușul de ou, broccoli, ficat, fructe galbene, lapte, legume cu frunze verzi, morcovi. Totodată, Vitamina A poate fi administrată și ca supliment zilnic, sub formă de capsule găsite în farmacii. Vitamina B, care a fost preluată acum aproximativ zece ani din liga produselor capilare în cea a îngrijirii cosmetice, este un umectant, deci îți ajută tenul să rețină apă în celule și în felul acesta să arate mai neted. Vitamina B1 este cea care tonifică și îmbunătățește starea pielii iar semnele de deficit sunt pielea uscată, ridurile și coșurile. Se poate lua din alimente precum albușul de ou, alunele, cartofii, carne de porc, , drojdia de bere, fasolea, ficatul de vită, fructele de mare, fructele citrice, grâu, lapte, semințele de floarea soarelui.

Vitamina B2 dacă este folosită reduce riscul apariției acneei și împrospătează pielea iar deficitul îl poți recunoaște prin pielea uscată și buzele crăpate.

Surse de Vitamina B1sunt brânza, iaurtul, laptele, nucile, ouăle, peștele, spanacul, mazărea verde, fructele uscate și avocado.

Vitamina B3 și B5 protejează pielea împotriva factorilor nocivi, totodată, contribuie la păstrarea pielii sănătoase, îmbunătățește circulația sangvină și este ingredientul principal împotriva unei pieli uscate și apariției ridurilor.

Cea care este benefică în cazul unui ten gras și a punctelor negre este vitamina B6 pe care o putem lua din banane, broccoli ori spanac.

Vitamina B9 sau acidul folic, cum este cunoscut, ajută la stimularea creșterii și regenerării celulelor pielii.

Vitamina C, vedeta familiei vitaminelor necesare organismului per ansamblu, are efect de prevenire și de întinerire în același timp. Mai exact, previne îmbătrânirea prin anularea radicalilor liberi și revitalizează celulele stimulându-le să producă colagen care asigură fermitatea tenului. Efectul ei asupra tenului se traduce prin prevenirea și repararea urmelor lăsate de expunerea la soare, protejarea pielii de uscare și de radicalii liberi. De asemenea, este vitamina care produce colagen, ajută prevenirea ridurilor, vindecă țesuturile, luminează, revigorează tenul, protejează organismul împotriva infecțiilor și îmbunătățește imunitatea.

Vitamina E are un efect antioxidant asupra tenului cu roluri de vindecare și reparare a țesuturilor, dar și de încetinire a procesului de îmbătrânire, punând o barieră împotriva agenților mecanici. Sub formă de cremă, aceasta hidratează pielea făcând-o mai catifelată și mai moale.

Alte vitamine pe care trebuie să le luăm cu seriozitate în considerare atunci când vine vorba despre ten este vitamina E ce catifelează tenul și îl hid­ra­tează având un efect puternic antioxidant, dar și vitamina F – care dă forță tenului, vitamina K – ce reduce roșeața și îm­bu­nă­tățește aspectul capilarelor sparte și al cearcănelor, dar și vitamina H – ideală pentru te­nu­ri­le foarte uscate.

De asemenea, vitamina D este cea care stimulează regenerarea celulelor, reglementează grosimea pielii, fiind un bun remediu în cazurile psoriazisului și un bun luptător împotriva expunerii la soare. Deficitul acestei vitamine în corp se traduce prin apariția petelor pe față.

Cum potențăm efectele vitaminelor

Vitaminele A, C și E au efecte complementare, deci, folosite împreună, pot îmbunătăți instantaneu, dar și pe termen lung, aspectul tenului. Specialiștii recomandă să fo­lo­siți noaptea un produs pe baza de vi­tamina A pentru că retinolul poate provoca foto­sensibilitate. De asemenea, faptul că tenul se înroșește ușor și se simt furnicături înseamnă că produsul lucrează. Oana Scarlat, managerul Tulip Beauty&SPA Rituals  ne recomandă ca dimi­neața să aplicăm  un produs cu vitamina C, împreună cu un ecran solar hidratant. Un alt truc de frumusețe este vitamina K, care, în combinație cu retinolul, este singura care reușește să trateze eficient cearcănele. Pycnogenol, o substanță de­ri­vată din scoarța de pin, pe care indienii o foloseau la prepararea diferitelor leacuri amplifică spectaculos efec­tele vitaminei C.

În cosmetica modernă această substanță este folosită ca potențator, reușind să amplifice acțiunea antio­xi­danților, prin reciclarea lor. Aceasta substanță uimitoare este de 50 de ori mai puternică decât vitamina E și de 20 de ori mai eficienta decât vitamina C în neutra­lizarea radicalilor liberi. În plus, pro­prie­tățile antiinflamatorii ale pycnoge­no­lu­lui ajută la stabilizarea sistemului capilar, îmbunătățesc circulația și cresc re­zistența pielii la inflamație.

O alimentație corectă și la timp ajută la menținerea unui ten frumos și sănătos, așa că aveți grijă ce alimente consumați, astfel încât să beneficiați de toate vitaminele necesare.

Tulip Beauty&SPA Rituals vă aşteaptă în incinta hotelului Vega din Staţiunea Mamaia

www.hotelvega.ro/tulip

www.facebook.com/TulipBeautySpaRituals

 

Despre Autor